dag 3 - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Sanne - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Sanne - WaarBenJij.nu

dag 3

Door: Sanne1991

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Mei 2011 | Venezuela, Caracas

De eerste gasten arriveren over een paar dagen pas. Er is dus niet veel werk te doen op het moment. Wel nog steeds mucho wind!!
Als je de dagen telt zie je dat ik per ongeluk een dag heb overgeslagen, namelijk de dag na aankomst. Die dag ben ik samen met Zully richting Porlamar gegaan naar de supermarkt. Daar heb je toch wel een hele andere wereld. Je hebt daar echt arme wijken zitten, beetje sloppenachtig. De mensen hier verdienen veel minder dan de mensen in Nederland, terwijl het voedsel in de supermarkt zowat net zo duur is. Bepaalde dingen zijn goedkoper, maar sommigen ook weer duurder. Met name op dit soort momenten besef je toch wel dat Nederland vrij goed geregeld is. Ook al vind ik al die bezuinigingen nog steeds kak. De werkstijl van de mensen is echter ook anders. Ze zijn niet zo 'op tijd' en gehaast als in Nederland. Hoewel het op deze bed and breakfast natuurlijk wel zo is. Op zich is het deels van die mensen ook wel te snappen, want het besef van tijd is hier ook echt anders dan in Nederland. (welke dag is het ook alweer vandaag??:P). En de temperaturen zijn hoog!! :D

Bij dag 1 zijn er een aantal foto's toegevoegd!

Vandaag eerst in de tuin gewerkt. Alle bladeren geharkt en opgeruimd zodat het gras er weer tip top uitziet hier. Daarna, in mijn vrije tijd begon het licht te regenen en weg was de wind. Niet zo chill dus. Op de zee nog eventjes geSUPt , maar ik was de enige dus kon niemand van de plank afmeppen :( Een vriendin van mij en ik gingen Suppen in Fuerteventura als er geen wind was, en de grootste lol hadden we als we elkaar uit evenwicht konden brengen :P Vlak water is namelijk best saai om op te Suppen, tenzij je gaat touren !
De lucht begon een beetje te rommelen dus ben toen van het water gegaan. Ik sta dan niet zo graag op het water.;)

  • 02 Mei 2011 - 19:45

    Zantiamo:

    he surfchick,ik lees je reisverslagen met veel plezier, goed van je dat je ook oog hebt voor de minder bevoorrechten in het paradijs.

  • 03 Mei 2011 - 22:16

    Marianne Talma:

    Ik ben ongeveer in de omgeving geweest ik weet hoe mooi het er zijn kan....;) geniet van alles, neem het in je op;)...en wens je ook nog betere dagen om te kiten. Je zal lekker bruin thuiskomen!


  • 03 Mei 2011 - 22:19

    Overigens:

    Ja, er heerst armoede, en het is pijnlijk om te zien. Maar wat me opviel in de Caraïben is dat mensen toch altijd een lach weten te bewaren...vaak tenminste. Ook waren ze enorm muzikaal. Ik was er door ontroert--ik zou graag mee willen werken aan een project die kansarmen aan opleiding en baan helpt...in plaats van dat westerlingen er hun resorts en hotels neerplempen met weinig echt zoden aan de dijk zettend werkgelegenheid voor de lokale bevolking...

  • 03 Mei 2011 - 23:40

    Sanne :

    @ overigens:

    De bed and breakfast waar ik werk is inderdaad neergezet door westerlingen. De reden dat ik hier werk is omdat de locale bevolking hier niet echt te vertrouwen is wat werk betreft. Verder zijn alle mensen hier zeer vriendelijk en groeten ze allemaal vriendelijk terug (ook al ben ik een typische toeristische bleekscheet hier met me roze isla margarita pet ;) )
    Degene die ik help op de bed and breakfast is zelf venezolaanse, en zij zegt het zelf ook. Ze heeft hier meerdere venezolanen aan het werk gehad en deze kwamen vaak te laat (dat kan niet op een bed and breakfast!! ivm ontbijttijden) of mensen die na twee weken niks meer van zich lieten horen en gewoon wegbleven. Omdat dit meerdere malen voorkwam zijn ze overgestapt op nederlanders. De werkhouding is heel anders hier in Venezuela als je het vergelijkt met Nederland. Vergelijk maar eens hoe ze achter de kassa staan op airport caracas en airport Schiphol. Ik denk dat juist westerlingen wel werk creeren voor de venezuolanen. Als ik kijk naar bijvoorbeeld het kitesurf en windsurf toerisme dan kan juist de bevolking daar zelf ook goed gebruik van maken. En buiten dat om… de regering zelf doet vrij weinig, dus alles wat de westerlingen hier doen is voor hun mooi meegenomen.
    Zelf lijkt het me ook gaaf om een keer in een project mee te werken in een ontwikkelingsland. Als je dit land aan zou willen pakken op armoede zal er hier inderdaad eerst flink geïnvesteerd moeten worden in de educatie.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het er op het venezolaanse vaste land allemaal uitziet. De indrukken krijg ik vooral van dit eiland mee.

    Zonnige groetjes,
    Sanne

  • 04 Mei 2011 - 16:31

    Geert Ploeg:

    ondernemers zullen in elk land waar geld te verdienen is iets beginnen.het oplossen van armoede is een politiek en cultureel verschil dat je niet zomaar kan oplossen.jij neemt de moeite om hard te werken dus geniet maar lekker van jouw werkvakantie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 26 April 2011
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 12880

Voorgaande reizen:

28 April 2011 - 01 Juni 2011

Isla Margarita

Landen bezocht: